Tuesday, October 28, 2008

'Tis the season!

Deck the Halls!


With boughs of....pumpkins? ghosts? tombstones?!



Yup! These houses might look decked out for Christmas, but it's Halloween decor! I was amazed by this last year, and am amazed again this year. Folks here actually decorate their homes and yards with the same zeal for Halloween as they have for Christmas!

See, you gotta understand that I come from West Texas. The "buckle" of the Bible Belt. Lubbock, Texas, to be exact. This is the town whose over-zealous churches pooled their resources to take out a full-page ad in the newspaper, proclaiming....

"HARRY POTTER IS GOING HELL!"

No, I swear. Really, they did. Yup, they actually outlined why a fictional character was being banished to the Netherworld.

And when I did the calendar for my kids' elementary school, I was forbidden to embellish October with ghosts, witches, skeletons, jack-o-lanterns, "boo!", candy corn, or anything even hinting at Halloween.

When trick-or-treating, the kids there can expect to get at least one person who drops a pamphlet into their candy sack, about the evils of Halloween. That's a popular house, lemme tell ya....

So, to see these brightly decorated homes just bowls me over. Gotta love this town.

I just wish my sucky phone took better pics for you....

6 comments:

Fire Byrd said...

It has to be said by an easy going English person, some Americans are more than a bit whacky!!!
I loved the couple of Halloweens I spent over there, when the boys were younger, great fun.
And this year, she said showing off I get to spend Thanksgiving in New YorK!!!! I'm so excited!
hugs xx

Walker said...

Halloween was an origional way to celebrate the day of the dead, a good thing but some people need to write their own chaspter and put in their beliefs where it has no meaning.
Since i don;t believe in god it also means the devil is non existant to and Halloween is a time to have fun fun fun

darth sardonic said...

in alamagordo, new mexico, this pastor of a big church (that he owns) had a harry potter book-burning. a huge one. however, there were just as many protestors across the street, maybe more. i always wondered how god would justify spending the money to burn the books in the first place, since if the books are so evil, the money just goes to crank out more books, and having the book in your possession would tempt you to read, wouldn't it? potentially corrupt you? lol, i love that kinda shit.

Blogget Jones said...

Byrd -- true, some are whacky! And Thanksgiving in New York?? How fun is that!! Good for you!!

Walker -- I'm really glad Halloween is just a fun thing here, and not something people mutate into an "issue". It's just low-stress and lots of fun!

Darth -- You're so right! By having the book-burning, that guy is actually feeding what he's fighting. Serves him right!

Thanks!
BJ

e jerry said...

Why did I live there? I can't remember...

Blogget Jones said...

Jerry -- LOL! I know. I look out my back porch at the mountains here, take a deep breath, and there's no comparison!